dimarts, 3 de novembre del 2009

REDACTAR ELS TEXTOS AMB ESTIL: Color Tamany i Tipus de lletra

Els nois i noies de sisè hem començat a aprendre a fer BLOCS amb el blogger.

Sabíeu que teniu una manera de redactar els textos dels vostres missatges amb què podeu canviar el tamany i el tipus de la lletra i fins i tot canviar-ne el color?

Quan obriu una nova entrada, a dalt a la dreta del requadre on escrivim el text, hi veurem una pestanya on hi diu Modifica l'Html i una altra on hi diu Redacta.

Quan seleccionem aquesta última ens apareixen just a la barra de sota un seguit de símbols i desplegables (aquests trianglets que quan hi cliques al damunt et deixa triar vàries opcions).

D'esquerra a dreta trobem:

DESPLEGABLE de TIPUS DE LLETRA: Per canviar la lletra d'un text, seleccioneu el tipus de lletra que voleu abans d'escriure, o bé seleccioneu el text que voleu modificar i després seleccioneu el tipus de lletra del desplegable. (Per exemple: jo he seleccionat la paraula "sisè" del meu text i he triat el tipus de lletra COURIER.)

DESPLEGABLE de TAMANY DE LA LLETRA: Està indicada amb una T petita i una T grossa. Com abans, o bé seleccioneu el tamany abans d'escriure o bé seleccioneu el text que voleu engrandir o empetitir i després seleccioneu el tamanys en el desplegable de les dues T. (Per exemple: jo he seleccionat la paraula "nois" i he triat el tamany més gran LARGEST.)

SÍMBOL de NEGRETA: Està indicat amb una b. El que fem és fer la lletra més "gruixuda", com si la resseguíssim. (Per exemple: jo he triat les paraules "nois", "noies" i "BLOCS" i les he posat en negreta´, és a dir, les he seleccionat una a una i he clicat sobre la b.)

SÍMBOL de CURSIVA: Està indicat amb una i. El que fem és fer la lletra més "inclinada". (Per exemple: jo he triat la paraula "blogger" i l'he posat en cursiva, és a dir, l'he seleccionada i he clicat sobre la i.)


SÍMBOL de COLOR DE LA LLETRA: Està indicat amb una T i un quadradet amb colors. Com sempre, o seleccionem el color que volem i tot seguit escrivim el text, o bé primer escrivim tot el text i després seleccionem la paraula o paraules que volem canviar de color i anem a triar el color. (Per exemple: jo he seleccionat la paraula "sisè" i després he triat el color taronja.)

Apa, doncs, ja podeu "maquejar" els vostres textos amb colors, tamanys i tipus de lletra! ;)

4 comentaris:

  1. Hola Cristina aquí estem la Maria i la Noelia.... A nosaltres ens em interessat molt as anat a molts llocs ineteresant fins un altre!A casa la Maria et comentara una mica si ens deixes adeu.

    ResponElimina
  2. Hola Cristineta :D

    Em sembla molt interesant el teu blog ;)

    De: Victor.B

    ResponElimina
  3. Hola cristineta com et va la vida....¡¡¡¡ adeu ...¡¡¡¡ dew
    ....

    ResponElimina
  4. holaaaaaaaaa cristina m'agrada molt el teu blog

    ResponElimina